michaela <3

Åh, gumman, du är underbar. Vet inte varför jag kom och tänka på det nu, men jag minns alla våra minnen så starkt just idag. Varför? Vet jag inte. Men allt känns som igår på ett sätt, och på ett annat sätt känns det väldigt, väldigt länge sen.
Jag minns första gången vi pratade, det va sommaren mellan sexan och sjuan, tre år sen. Gud, tiden går fort. Vi pratade varje dag i ett halv år, antingen på msn eller i telefonen. Även om vi aldrig hade träffats så berättade vi allt för varandra. Jullovet sen, umgicks vi varje dag. Sov över, bastade, festade, osv. Underbar tid, tänk va mycket du hjälpte mig igenom.

Tiden gick och sommaren mellan sjuan och åttan va du som en syster för mig. Den tiden du va i vetlanda träffades vi varje dag, och vi gjorde allt tillsammans. Kommer du ihåg när vi åkte till östanå med liza ragnarsson och robin, och du sov hos mig på kvällen? Viiilken kväll. hörru wrobin, hur gammal ääääre du?
Jag färgade ditt hår, och det blev misslyckat.. haha, tänk va mycket saker vi gjorde.

Vintern i åttan va ett tag iallafall, i januari blev allt fel. Fel fel fel och du anar inte hur ledsen jag va över det. Jag grät, du grät, vi skrek och vi bråkade mer än jag någonsin har bråkat med någon förut. Vi pratade inte med varandra, vi kollade knappt på varandra på säkert flera månader.

Tänk, va mycket tid vi ödslade bort på det där jävla onödiga bråket. Jag ångrar mig så himla mycket, hade jag kunnat göra allt ogjort hade jag gjort det för länge sen. Jag ångrar allt jag sa, allt jag gjorde. Jag vet inte varför det blev som det blev, men det är glömt nu.

Nu när vi kan prata som vänner, skratta och spendera tid med varandra är allt underbart. Det får mig att tänka tillbaka på dom gamla fjortistiderna med dig, man ska ta vara på den tiden, för det är den bästa i sitt liv. & jag fick spendera den med dig och jag ångrar inte en minut av den vintern och sommaren.

En gång sa du; "även om jag inte kan kalla dig min bästa vän efter detta bråket, så kommer du alltid att vara det maria. du kommer alltid att vara det"
& det satte sig i hjärtat. Det gjorde det verkligen. Michaela, jag älskar dig. Jag är glad att vi kan prata, och lita på varandra igen. Även om vi som sagt inte kan bli bästavänner igen, är jag glad att jag fortfarande har en plats i ditt hjärta, för du kommer alltid ha en plats i mitt. Som det är nu är underbart & jag vill inte ändra på någonting. <3

vinter 07

vinter 08

sommar 08

sommar 09

allt vi har gjort sitter i minnet
& jag vill inte glömma någonting
jag älskar dig, till döden!

Kommentarer
Postat av: frida johansson

har du tid att leka någon dag eller är du väldigt upptagen?

2009-09-30 @ 19:42:51
Postat av: mickis

jag älskar dig. Sitter och gråter! <3

2009-10-02 @ 10:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0