Skönhet

Skönhet har många sidor, och många ansikten. Alla är vi fina på något sätt, långt där inne har alla något bra. Mördare, våldtäcksmän, lögnare, idioter, ja, precis alla har något ljust långt där inne.
Frågan är hur man visar det. Genom smink, leende, ord, handlingar, texter, osv. Det finns många bra exempel, men smink? Nej, smink är inte skönet. Skönhet är inte hur mycket man kan redigera bilder i photoshop. Äkta skönhet är ren skönhet, utan smink, plattång, osv. Att vara fejk, är inte att vara vacker. Nej, verligen inte.
& visst, vissa passar i kålsvarta ögon och jag skälv tycker det är snyggt med mycket kajal&eyeliner på vissa. Men foundation i liter, överredigerade bilder osv, är inte skönhet.
Speciellt inte när man ser sjukt bra ut på bilder, men helt annorlunda i verkligheten. Endel kan inte rå för det, men jag förstår verkligen inte er som gör så, vad är grejen liksom.

Jag kanske inte ska säga att jag är hur vacker som helst för det är jag inte, men jag kan stolt säga att jag kan gå osminkad flera dagar i veckan & jag ser inte dum i huvudet ut. För jag har inte överdrivet mycket smink, & vad ni än säger så är maria bergdalen inte fejk.

osminkad & stoooolt

sminkad & inte "too much"

vad säger du nu då, haha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0